- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 19 april 2012

Kommer benen vara vakna!!??

Gomoroon allihopa! :)

Så var det torsdag och solen skiner! :) Rygg- och magpasset igår gick riktigt bra och jag kände mig stark. :) Magen var med på noterna trots att jag körde den senast i måndags. :) Nu sitter jag här på jobbet med träningsvärk i nästan hela kroppen, känns riktigt bra. :)


Morgonen började med 11,5 km morgonprommis med Lilleman. Nu börjar det ljusna i slutet av vår runda så snart är det nog ljust all min vakna tid. :) Benen kändes ganska trötta imorse.. Troligtvis är det för att jag sov ganska oroligt inatt. :( Hoppas verkligen de piggar på sig under dagen, vill kunna göra ett ok pass ikväll. Om jag hinner så kommer jag att vila ett tag innan intervallpåasset för att få igen lite energi. Kommer att äta lite rejälare på eftermiddagen när jag kommer hem vid halv fem så jag har energi i kroppen. Tror det kommer bli en stor tallrik gröt för det vet jag att jag och min mage mår bra av. :)

Vet inte hur sent jag kommer hem ikväll, det återstår att se. Kommer säkert bli lite mindre sömn än vanligt inatt för att jag måste ändå gå upp lika tidigt imorn bitti för att hinna gå med Lilleman innan han och min sambo åker till jobbet..

Ser fram emot att få köra ett riktigt planerat intervallpass tillsammans med andra samtidigt som jag är väldigt orolig för att min kropp inte ska vara med på noterna eftersom det är så sent på kvällen.. Förväntar mig ingen topprestation direkt men ändå göra bra ifrån mig utifrån förutsättningarna. Vi ska köra 15 x 400 m ikväll och jag har aldrig kört så korta intervaller så jag vet inte hur snabbt jag ska försöka springa. Jag är ju inte så snabb och tror inte det kommer skilja sig alltför mycket ifrån längre intervaller för min del men jag ska försöka öka på tempot lite även om jag inte är van. :)

Imorgon uppdaterar jag er om hur det gick (om jag överlevde! ;)). :)

Ha en underbar dag allihopa!! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar