- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 4 april 2012

Tunga ben i solen

Hej allihop!

Eftermiddagens distans är avklarat. Precis som jag trodde så var vädret perfekt denna eftermiddag med sol och lite blåst. Perfekt för ett löppass med andra ord! :)

Förväntansfull började jag springa och kände direkt att benen var tunga.. Kändes som skorna vägde bly helt enkelt. Passet gick ändå ok men det var inga lätta steg jag sprang med idag. :( Kändes i uppförsbackarna att baksida ben var närmre döda än levande, troligtvis har de inte återhämtat sig sedan måndagens benpass.. Totalt blev dagens pass 12,61 km och tiden helt ok med tanke på min dagsform. Känner mig dock rätt orolig inför morgondagens pass med intervaller i spåret tillsammans med löparklubben.. Är jag så här sliten så kommer det gå riktigt tungt. Får hoppas på det bästa och att jag hinner återhämta mig tills imorn kväll helt enkelt. Håll tummarna! :)

Blir ingen sovmorgon för mig imorn inte. Ska gå upp ungefär som vanligt och knalla med Lilleman. Ska gå på stan med min mamma kl 10 men måste hinna köra ett axlar- och tricepspass innan eftersom jag ska springa på kvällen istället för på morgonen. Har planerat att va på gymet till 08 imorn bitti för att hinna och behöver minst en timmes vila efter frukosten så att jag hinner tillgodogöra mig energin innan.

Ha en fin kväll allihop! :)

2 kommentarer: