- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 26 april 2012

Tips från coachen!

Gomorron allihopa! :)

Min sambo kände sig inte helt 100 igår heller så det fick fick ett pass utan honom igen.. :( Men det gick bra! Satsade stenhårt på att ha full muskelkontakt hela övningarna igenom och la inte på för tungt utan precis så jag klarade max 10 reps och då var det verkligen på håret. Så tungt men inte det tyngsta jag kan om vi säger så. :) Upplägget funkade kanon och jag var helt jäkla färdig i ryggen när jag var klar trots att jag inte körde så många övningar. Där förstår man verkligen vikten av muskelkontakt vid styrketräning. :) Avslutade även passet med mage. Övningarna jag körde igår var:

Rygg
Breda latsdrag 6 set
Smala drag uppifrån (Smalt grepphandtag och sittandes rejält bakåtlutad. Armbågarna ska peka rakt framåt hela övningen och man ska aldrig släppa ut helt och tappa kontakten. Övningen körs låångsamt.) 5 set
Sittande rodd 3 set
Ryggresningar 4 set

Körde inga övningar där baksida lår kunde få sig en törn, livrädd att riva upp mina skada mer..

Mage
Crunches i maskin 8 set

Sittande rodd. Gammal bild..

Jag pratade med tränaren Håkan på NocOut igår om min kvarstående känning i baksida lår. Han gav mig en hel del tips och tycket att jag inte skulle springa i mina Tarther nu utan Cumulusen istället då den är mer uppbyggd och ger mindre belastning på baksidan än den lätta Tarthern. Han tyckte jag kunde prova att köra intervallerna ikväll men då i Cumulusen så det ska jag göra. Får avbryta om det börjar göra ont.. Sen sa han att jag även skulle springa halvmaran i tjockskorna av samma anledning. Han trodde jag skulle klara loppet trots problemen med baksidan och jag hoppas han har rätt. Han sa åt mig att vänta tills tävlingsmorgonen med att bestämma mig, först då vet jag hur det känns. So it will be! :)

Kommer inte va lika kul att springa intervallerna i tjockskorna ikväll men jag tänker göra som Håkan säger för han vet bäst. Kommer väl knappast slå några rekord med de nästan dubbelt så tunga skorna men huvudsaken är att jag inte gör skadan värre. Kan ju hända att jag gör det ändå men det vet jag ju inte nu. Kändes lite bättre i baksidan imorse även om det kändes.. Lite som att muskeln är för kort och det sträcker obehagligt i den.. :( Men det är som sagt mycket bättre än igår i vilket fall. :)


Morgonprommisen gick bra imorse och det var varmt och skönt ute, hela 7 plus. :) Fick knäppa upp jackan och tjocktröjan rejält och det gillar vi. Snart kan man gå i riktigt tunn jacka, jag längtar!! :)

Hoppas ni får en underbar dag allihopa! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar