- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 18 april 2012

Morgondistans på pigga ben

Gomorron! :)

Axlar- och tricepspasset igår gick riktigt bra! Axalar är ju som ni vet min favoritmuskelgrupp att träna så då är det alltid kul, även om det är på en tisdag när jag vanligtvis har minst energi på hela veckan.. Så passet gick verkligen kanon och jag fick bra kontakt i alla övningar. :) Övningarna jag körde igår var:

Axlar
Hantelpress 5 set
Utsida axlar med hantlar 4 set
Baksida axlar med rep i cc 4 set
Lyft till hakan med frivändning och militärpress 4 set

Triceps
Tricepsstång 6 set
Push downs med rep i cc 4 dropset


Imorse vaknade jag och var ganska mör i kroppen. Rejäl träningsvärk i benen efter måndagens benpass.. Fick gå upp extra tidigt också eftersom jag planerat in ett lite längre distans på morgonen. Så 03:15 (då vanliga människor vanligtvis går hem från krogen, haha) gick jag upp (inte konstigt att jag var trött??). Började med 4 km morgonprommis med Lilleman i mörkret. Väl hemma igen så var det bara att byta om och slänga i sig lite extra BCAA och en banan innan jag gav mig iväg. Lätta ben idag och det lugna distanspasset gick i ett ganska bra tempo (för att vara så tidigt och med lite energi i kroppen) utan större ansträningning. Kändes riktigt bra helt enkelt. Håller mig till närområdet när jag springer så här tidigt för att lätt kunna springa hem om tiden tryter så det fick bli typ samma runda som förra veckan. Totalt visade Garmin 11,27 km när jag var hemma igen och tiden var riktigt bra (för att vara ett morgonsdistans vill säga ;)).


I eftermiddag väntar ett ryggpass på gymet. Får se om min sambo orkar följa med mig annars får jag gå själv. Imorgon kväll är ju som ni vet uppbokad till intervaller med klubben. :)

Hoppas ni får en underbar dag! :)

Kramar C

2 kommentarer:

  1. 03.15, imponerande. Då sov jag nog som bäst. Gissar att det blir riktigt härligt i sommar om du är uppe så dags också. Ljust och förhoppningsvis litevrmare.

    SvaraRadera
  2. Ja, lite sjukt nästan! Ha ha! ;) Det finns inget underbarare än att va uppe tidiga sommarmornar! Svalt och skönt att träna ute då också om det är varma dagar. :) Kommer nog dock inte gå upp så tidigt alla mornar from maj när vi börjar med sommartid på jobbet. Då kommer jag ha en timmes kortare arbetsdag och tar nog ut en del av det vissa mornar tror jag. ;)

    SvaraRadera