- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

måndag 2 april 2012

Plågsamma intervaller

Gomorron!

Hoppas ni haft en fin helg! :) Kortvecka som väntar nu, så himla skönt! Jobbar bara måndag-onsdag och sedan är jag ledig i fem hela dagar! Hurra! :)

Rygg- och magpasset i lördags gick riktigt bra! Jag fick sån grym kontakt i alla övningar och kände mig stark. :) Tänk om alla gympass kändes lika bra säger jag bara! ;) Övningarná jag körde var:

Rygg
Breda latsdrag 6 set
Latsdrag med omvänt grepp 4 set
Old T-bar 5 set
Ryggresningar 4 set

Mage
Magmaskinen 6 set
Rotationer på mördarbänken 6 set

Snygg pose! Ha ha! ;)

Igår morse blev det 11,5 km morgonprommis med Lilleman i -5 grader. Jäklar va kallt det kändes nu när man inte är van.. Bara att bylsa på sig hela vintermunderingen igen med underställ och flera lager kläder och vantar/mössor.. :/ Väl hemma var det tvätttjänstgöring som väntade och jag hann även vila lite mellan maskinerna. Vid tio var det återigen dags för veckans intervallpass.

Hade bestämt mig för 6 x 1 km igår. Började med 2,6 km uppjogg innan jag satte igång. Intervall 1 gick riktigt bra och jag kände mig stark och i form. Vilade 1 min innan jag gav mig på nästa. Nu var det motvind, och det var inte lite heller! Fick kämpa som en idiot för att komma framåt och vinden var verkligen iskall! :( Efter denna intervall var jag ganska trött och insåg att 1 min vila var för lite och ökade på till 90 sek istället. Det hade börjat blåsa rejält nu och hur jag än sprang så hade jag motvind. Intervallerna var tunga, riktigt tunga.. Vid intervall 5 var jag helt färdig och trodde på riktigt inte jag skulle orka den 6:e. Envis som jag är så körde jag även den såklart men den gick på bara vilja! Är ändå glad att jag fullföljde alla sex. :) Nerjoggen blev även den i iskall motvind och nu frös jag rejält eftersom jag varken hade mössa eller pannband.. Långt hemifrån var jag också så nerjoggen blev lång, 4,82 km innan jag var hemma igen.. Totalt blev gårdagens pass 13,42 km.


Imorse när jag vaknade så låg det snö på marken (!!??) och det var återigen -5 grader.. Bara att klä på sig vintermunderingen igen och ge sig ut med Lilleman. 11,5 km i iskall vind är väl inte riktigt det roligaste sättet att börja den nya veckan på men vad gör man inte? Lilleman var jätteglad för han gillar kyla han. Med tanke på att han har mycket päls och springer intervaller hela rundan så förstår jag honom. ;)


I eftermiddag är det återigen dags för ett benpass på gymet. Hoppas jag är pigg och på G då. Känner mig så fasligt trött nu efter att ha sovit riktigt illa inatt.. :( Hoppas ni får en bra måndag! :)

Kram C

3 kommentarer: