- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

måndag 9 april 2012

Jag har världens bästa mamma! :)

Hej allihop!

Nu lider påskledigheten mot sitt slut. Känns lite trist att gå och jobba imorn igen men samtidigt skönt att komma tillbaka till vardagen. :)

Igår blev det ett intervallpass som planerat. Började dock med 11,5 km morgonprommis med Lilleman, frukost och lite tvätt. Hann med att vila en timme innan jag gav mig iväg. Hade tittat ut ett nytt ställe att springa på och denna gång som en runda så det blir lite roligare. Vädret var strålande sol och lite blåst denna söndag. :)

Planen var 3 x 2 km och jag började med en 2,1 km uppjogg innan jag satte igång med första intervallen. Det gick ganska bra men jag kände att benen var lite trötta efter monsterpasset dagen innan.. Körde ändå i ett högt jämt tempo. Efter intervallen var det 2 minuter vila innan nästa. Denna var lite tyngre än den första men gick ändå i samma jämna tempo. När den var över var jag rätt trött i benen och den 2 minuter långa vilan kändes kort. "Bara en kvar", tänkte jag och körde även nr 3 i ungefär samma tempo. Förlorade 3 sekunder i snitttempot från intervallen innan men det är ändå godkänt. Låg i det tempo jag planerat för sista intervallen och de första två några sekunder över. Jag är nöjd! :) Avslutade passet med 3,5 km nerjogg och stretch. Totalt blev passet 11,61 km långt.

För ett tag sen beställde jag hem ett par till 2XU fast shorts till sommaren denna gång. Var ju så nöjd med de jag köpte sist och förstå hur besviken jag då blir när jag provar dem och ser att de är över en dm lägre i midjan!!?? Jag gillar verkligen inte för låga löpartights och dessa tog priset med att sitta på höftbenen!! :( Älskar ju materialet och känslan av nakenhet så ville inte sända tillbaka dem heller.. Kom på iden att det kanske gick att sätta på en midja ovanpå den andra på byxorna för att få midjan lite högre och rådfrågade min mamma som är jätteduktig på att sy. Hon tog med sig dem och ett par andra tights som hon kunde klippa bort midjan på hem samt ett par andra 3/4 tights som var för stora som hon lovat att sy in och ta av i samma shortslängd. I lördags när vi var där och grillade på kvällen fick jag tillbaka allt färdigsytt. Så himla bra det blev!! Går inte att se att de är omgjorda och midjan är nu perfekt!! Kunde aldrig drömma om att det skulle bli så här bra!! Tog inget kort på dem innan de syddes om men visar på bilden vart midjan gick innan. Man kan se om man tittar jättenära var sömmarna gått efter den uppsprättade midjan och det är världens skillnad. :)

Stor skilland va??

Tadaa!! :)

De andra insydda och avtagna tightsen :)

I morse blev det 11,5 km morgonprommis och sedan en massa matlagning. Var meningen att jag skulle vila fram tills eftermiddagen då ett gympass var inplanerat men jag blev så rastlös så jag gav mig ut på ett distanspass innan lunch. Pigga lätta ben gjorde att det gick lite fortare än jag tänkt men så är det ibland. Blev alltså inget återhämtningspass, haha! ;) Dagens distans var i alla fall jätteskönt och blev 7,22 km. :) Känner av sträckningen i baksida lår lite men inget under tiden jag sprang. Tror dock det är dumt att köra tung styrketräning idag så jag tror jag kör någon annan muskelgrupp. Har ju sprungit som mycket i helgen så det behöver nog vila lite de stackars benen. ;)

Snart kommer min sambo hem och då är det dags för gymet som sagt. Vad som tränas får ni veta imorgon! :) Ha en fin kväll! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar