- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

måndag 23 april 2012

Sista veckan med vintertid!

Gomorron allihopa! :)

Detta är sista veckan på jobbet med vintertid! Från och med onsdag nästa vecka så kommer jag jobba en timme mindre om dagen varje dag till siste augusti. :) Ska bli så skönt så det finns inte! :) Så nu är det bara att kämpa denna vecka ut och sedan är jag ledig fyra dagar innan jag kommer tillbaka till en kortvecka med kortare dagar. Wunderbar! :)

Imorse var jag rejält trött när jag vaknade. Somnade skapligt igår men man vänjer sig så fort vid att sova lite längre om mornarna som man gör under helgen.. :/ Började med 4 km morgonprommis med Lilleman. har fortfarande rejält ont av benhinneinflammationen så det är rätt obehagligt att knalla för tillfället.. Som tur är så hade jag ju planerat en återhämtningsjogg denna morgon så jag slapp gå särskilt långt. Känner bara av benhinneinflammationen när jag går och sätter i hälen först för då spänner man dem.. När jag springer landar jag ju på framfoten/mellanfoten och då är benhinnan avslappnad hela tiden.. Har haft problem med benhinneinflammation till och från flera år men jag har ju också gått väldigt mycket. Sedan jag började springa har det blivit mycket bättre. Hoppas det lugnat ner sig tills imorgon bitti får då är det dags för hela rundan med Lilleman igen..

Morgonjoggen gick bra även om benen var trötta efter all helgens löpning. Tog det dock vackert och pressade inte mig själv det minsta. Rundan blev 7,2 km lång (samma som förra måndagen) och tiden något bättre så jag var väl piggare idag än då iaf. ;)

Min sambo bytte till sommardäck på Blå Faran (min bil) igår och oj vad mycket snabbare och lättare han gick med samma effort med de däcken! Som mig med mina snabbskor!!?? Jag hade bestämt mig för att springa halvmaraloppet i mina Cumulus (eftersom jag är van att springa långt med dem) men nu börjar jag bli tveksam.. Kankse borde jag välja att springa i mina Tarther istället!? Har ju inte sprungit så långt i dem någon gång tidigare men har använt dem mycket så det är insprungna i vilket fall.. Det skiljer sig ju rejält i vikt mellan skorna och det kankse hjälper mig till en bättre tid!? Åh vad jag är kluven!!?? Mer dämpning eller lättare sko!!??

Cumulus 13 vs. Tarther 2???

I eftermiddag är det åter dags för ett pass ben på gymet. Sista benpasset innan tävlingen nu. Med tanke på att jag fortfarande känner av baksida ben efter torsdagens intervaller så ska jag vara försiktig med träningen där.. Känns det de minsta så kommer jag låta dem vara helt enkel, återstår att se! Blir nog troligtvis lite mage också som orken finns. :)

Ha en fin måndag allihopa!! :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar