- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 5 april 2012

Ja sket i det!

Ja, de gjorde jag faktiskt! Bestämde mig för att ta ett lugnt distanspass för mig själv istället och det gjorde jag. :) Bena var visst inte så slitna som jag trodde och har mina aningar om att slitenheten har lite med min rädsla för motionsspår att göra faktiskt. ;) Vilken dålig människa jag är!! Jag skrev i alla fall att jag inte skulle komma så de visste innan. ;) Får se om jag vågar mig bort till spåret och träna med dem nästa torsdag.. Annars väntar jag till veckan efter när de ska köra på bana istället. Kommer köra intervaller på söndag som vanligt så ska inte hoppa det passet i vilket fall. :)

Mitt distanspass var i alla fall väldigt skönt och jag ångrar inte att jag sprang det istället. Eftersom jag är en morgonmänniska så tror jag att jag presterar bäst på förmiddagarna ändå. Tempot idag var ungefär som gårdagen men stegen var betydligt lättare. Tror ändå att jag hade haft svårt att springa fort vilket i mitt fall idag hade betytt minst 1 minut (eller mer) högre tempo per km än vad jag nu sprang.. Är ändå nöjd med passet som blev 9,19 km. Nu blir det löpvila till lördag morgon då jag planerat ett långpass som vanligt. Ser dock ut som det ska snöa rejält imorn så vi får väl se hur väglaget är lördag morgon. Det ska vara minus hela natten innan också så snön lär ju ligga kvar.. :/

Ha en fin kväll allihopa! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar