- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

lördag 7 april 2012

Det som inte dödar gör dig starkare!

Ja, så får man väl se på dagens långpass! Det var det i särklass jobbigaste passet jag sprungit någon gång! Tvivlade faktiskt på att jag skulle ta mig hem bitvis.. Vi tar det från början..

Gick upp tjugo i fem och tittade ut genom fönstret. Det var vinter igen med snö och termometern stod på minus fem grader. "Jahopp", tänkte jag. "Vi får hoppas att det inte är halt åtminstone". Det var det! Gick 5 km med Lilleman på spända ben och lyckades gå hela rundan utan att drutta omkull. Kände mig trött i kroppen men envis som jag är så skulle jag ju ändå ut och springa. Trots att kroppen inte ville och halkan..

Gav mig ut i full vintermundering och började springa. Tungt, tyngre, tyngst var det och inte släppte det heller. Tempot var lågt för benen ville inte och det var antingen halt eller frusen ojämn snömodd hela rundan.

Efter en timme började jag frysa så sjukt mycket men kunde inte springa fortare för att hålla upp värmen för benen ville inte! Kändes som jag skulle falla ihop i någon snödriva när som helst men på något lustigt sätt tog jag mig ändå runt och hem igen. Totalt blev rundan strax över 18 km idag men det känns som jag sprungit ett maraton.. Kroppen är så slut så det är helt sjukt. 1,4 kg vätska försvann och jag vägde som en anorektiker när jag kom hem, haha! Nä, men så lite har jag inte vägt på år och dar! Efter en extra stor grötfrukost, protein och en massa vatten så är jag dock tillbaka på min vanliga vikt. :) Energin lyser dock fortfarande med sin frånvaro.. Ska ligga och vila en stund till innan det är dags för påsklunch hos svärföräldrarna. Idag blir det bara massa mat och vila som gäller så är jag förhoppningsvis mig själv imorn igen. :)

Bjuder på dagsformen och passade på att ta kortet i världens bästa träningstrosor. Pierre Robert Sport hipsers. Kan verkligen rekommendera dessa till alla som tränar. Leder bort fukt jättebra, sitter som ett smäck och åker inte in i rumpan när du rör dig (alla ni tjejer vet vad jag menar ;)). Om ni inte redan äger ett par så köp och prova. :)


Glad påsk på er alla! :)

Kram C

3 kommentarer:

  1. Imponerande att du sprang, tappade lite suget när jag såg all snö. Nu hade jag ju iof en klass inomhus idag;) så det gick bra ändå. Perfekt tips på trosor, de måste jag prova.

    SvaraRadera
  2. Ja, man har ju sina dagar som inte alls går särskilt bra.. Men nästa gång går det nog bättre! Glad Påsk!

    SvaraRadera
  3. Karro- Tack! Tappade suget jag med men jag är ju lite för envis för mitt eget bästa ibland. ;) Skönt att du fick va inne, skulle jag behövt också tror jag. ;) Ja gör det, de är helt underbara! Finns i vanliga mataffären (kolla deras hemsida om vart som är närmast dig) och jag köper på mig nya par hela tiden. :)

    Krille- Eller hur!? Tur att de bra dagarna (eller de som känns bra ;)) är fler annars skulle man väl lägga av till slut. Igår undrade jag ärligt talat vad jag höll på med. ;) Idag kör vi igen, hoppas på piggare ben. :)

    SvaraRadera