- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 11 april 2012

"Nyopererad och nylöpt"

Gomorron allihopa!

Redan onsdag idag! :) Igår gick jag lite tidigare från jobbet då jag hade en tid inbokad hos en plastikkirurg tillsammans med mina mamma. Jag har (haft) två ganska stora upphöjda leverfläckar på vardera sida av kinderna som hon ville att jag skulle ta bort och gav mig därför detta i födelsedagspresent (fyller år i maj). Då jag aldrig haft komplex för dessa så tyckte jag det kändes väldigt onödigt men mamma insisterade då hon sa att hon var orolig över cancerrisken när de satt som de gjorde. Gick med på att göra det då kirurgen sa att de inte behövde skära och sy utan kunde "hyvla" bort dem istället. Detta innebär ett skarpsår istället för ett smalt ärr som vid stygn. Har två sådana ärr från tidigare borttagna leverfläckar och jag tycker de är riktigt fula.. Mycket bättre tänkte jag. Så nu tog de bort dem igår eftermiddag och efter att ha sett dem där i burken efteråt så är jag nog ganska nöjd. De såg inte så värst fräscha ut då kan jag lova, haha! ;) Vad som kom fram efter läkarbesöket var att mamma nog inte alls var så orolig för cancer (har träffat flera läkare tidigare och alla har sagt att de är ofarliga, även denna) utan att hon bara tyckte de var så fasligt fula. ;) Hur som haver så är de nu borta och jag är omplåstrad. :)


Så här fin är jag nu! ;)

Direkt när jag kom hem efter min lilla operation så bytte jag om och gick till gymet. Blev ett helt ok bröst- och bicepspass även om jag tog det ganska vackert. Ville inte ta i för kung och fosterland och grimasera för mycket med tanke på vad jag gjort precis innan. ;) Övningarna jag körde igår var:

Bröst
Bänkpress 6 set
Flyes i cc 4 set
Flyes underifrån i cc 4 set

Biceps
Bamsecurl 4 set
Hantelcurl 3 set
Stångcurl i cc 3 set

Jag borde väl egentligen inte skriva det här i fall jag ångrar mig igen men nu gör jag det ändå, haha. Har nu åter igen tänkt att gå och prova på att träna med klubben på torsdag kväll. Även denna gång är det i spåret och denna gång snabbdistans 5 km. Kan ju ändra mig (som ni vet) men jag har tänkt att gå och planerar därför min träningsvecka efter detta. I helgen så ska jag och min sambo bo i mina föräldrars hus i grannstaden då vi ska ta hand om deras hund vilket betyder en helg utan styrketräning. (Springa kan man ju som tur är göra var som helst. :))  Måste därför hinna med helgens planerade ryggpass nu i veckan. Då träningen med klubben är imorn kväll så fanns det bara idag att välja på (åker direkt till mamma och deras hund efter jobbet på fredag). Detta innebär att mitt planerad distanspass denna eftermiddag inte riktigt fick plats i schemat.. Bestämde mig därför igår kväll för att springa det nu på morgonen istället. :)

Så, imorse blev det därför en kortare runda med Lilleman på 4 km innan jag gav mig iväg på mitt distans med lite BCAA och en banan i magen. :) Sprang i ett helt ok tempo (med tanke på att det var tidig morgon och jag hade lite energi i kroppen) med relativt lätta ben och det var riktigt mysigt att springa i mörkret igen. :) Totalt blev passet 11,33 km långt. Känner mig nu lite trött eftersom jag gick upp ännu tidigare än vanligt imorse för att hinna (03:15!!!) men hoppas jag piggnar till under dagen. Mycket att göra på jobbet idag så det är bara att kämpa på. :) I eftermiddag väntar sedan ett rygg- och magpass på gymet som sagt. :)

Ha en underbar dag allihopa! :)

Kram C

3 kommentarer:

  1. Får man välja själv om man vill skrapa bort? Hur lång tid tar det innan de läker?...Borde ta bort några jag också.

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat på löppasset! 03:15 då har jag typ sovit hälften av min nattssömn.. Lycka till på snabbdistansen med klubben sen då, kör hårt!

    SvaraRadera
  3. Karro- Så länge de är upphöjda och kirurgen ser att de är ofarliga så får man det (om de misstänker melanom så måste de tydligen skära bort en hel del hud runt om också och sända in för att ta prover, då måste de skära och sy). Men du måste gå till en plastikkirurg om det gäller ansiktet, inga andra läkare gör det där. Jag ska tejpa i minst fem dagar, bytte tejp igår och kollade och det ser ut som två hål bara. Vet inte hur lång tid det tar innan det är helt läkt..

    Krille- Tack! Kändes igår eftermiddag att jag sovit lite mindre än vanligt, haha! ;) Får sova igen de i helgen! :)

    SvaraRadera