- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

måndag 16 april 2012

Slitnare än slitnast

Gomorron! :)

Nu slänger jag in handduken! Jag är helt färdig i benen efter denna helg! :S Man skulle väl kunna säga att jag igentligen inte orkade hälften av vad jag löpt men har gjort det ändå.. Och det märks nu kan jag säga! :(

Igår morse så var jag trött när jag vaknade, kände mig väldigt sliten i hela kroppen. Började med 5 km morgonprommis med Lilleman och benen var rejält tunga. Funderade ett tag på om jag skulle vänta med mitt distanspass några timmar för att se om jag återhämtat mig lite mer men kom fram till att tiden inte skulle räcka till för detta då vi behövde åka hem och städa osv.. :/ Gav mig ut och bestämde mig för at springa lite terräng men började med landsväg några kilometer. Herregud vad tungt det var, trodde på riktigt jag skulle få ge upp och lägga mig där vid vägen och dö. :( När jag väl kom till skogen så blev det plötsligt mycket roligare och krävdes mer koncentration att springa vilket gjorde att jag "glömde bort" hur trött jag var och då gick det undan över stock och sten. Var ordentligt terräng jag sprang i så man fick passa sig för att inte trampa snett (som jag är så rädd för ni vet). Detta var en rejäl utmaning för mig och jag tyckte det var roligt. :) Väl hemma så kände jag av tröttheten i benen igen men då var jag klar och riktigt nöjd över mitt pass som denna gång blev 13,37 km. Snitttempot blev helt ok fast de första kilometrarna gick sinnesjukt långsamt, haha! ;)

Lilleman tycker att det är jätteskoj med nya revir. :)

Ser ni vem jag träffade i skogen? Träffade även några rådjur men de hann jag inte fota eftersom de sprang iväg medans Helge här bara stod och tittade på mig. ;)

Summan av kardemumman blev ändå nytt veckorekord i löpta kilometer förra veckan, 62,16 km totalt. Har tänkt mig att försöka ligga runt 6 mil i veckan som max, vill inte slita ut mig totalt. Sen har jag ju annan träning att orka med också. :) Resterande del av gårdagen gick i ett med nerpackning, transport hem, upppackning, städning och lite matlagning. Somande mer död än levande igår kväll och kände mig rätt sliten nu när jag vaknade imorse.

Började att gå med Lilleman och tyckte faktiskt att benen kändes piggare och bestämde mig för att ge mig på en liten återhämtningsjogg. Efter 4 km prommis så bytte jag om och gav mig iväg. Skulle nog bara fortsatt att gå för det var så jäkla tungt och då joggade jag ändå låångsamt.. Även om benen ville ge upp så gör jag ju aldrig det så jag joggade hela rundan som blev 7,21 km. Tiden blev riktigt kass men nu var det ju bara ett återhämtningspass också så det är skit samma. Hoppas ändå jag joggat ur lite stumhet ur benen, vi får väl se hur benpasset går ikväll.. Om benen säger ifrån då så kör jag några andra muskelgrupper istället, inte hela världen. :)

Hoppas ni får en fin måndag! :)

Kramar C

2 kommentarer: