- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

lördag 28 april 2012

Sista löppasset

Hej allihop!

Nu är sista löppasset innan halvmaran på tisdag avklarat. Enligt tränaren Håkan så är det två dagar helvila som gäller (som jag även tänkt sen innan) och sista passet fick va ett joggpass på max 1 mil. Igår blev jag sugen på att ta bilen och springa lite vid kanalen som även tävlingen kommer gå vid på tisdag. Per från klubben ville springa det sedvanliga långpasset (som alltid är lördagar) men det var ingen annan som skulle springa denna lördag. Troligtvis då de flesta ska tävla på tisdag. I vilket fall så erbjöd jag honom att följa med mig idag och det ville han.

Började dagen med 11,5 km med Lilleman som vanligt och sedan blev det en stor grötfrukost och städning innan jag tog bilen och körde iväg för att hämta upp Per. Tanken var att springa 5 km åt ena hållet och sedan vända och springa tillbaka. Vi sprang på och tjattrade ganska friskt när jag såg att det gick lite väl fort (inte direkt jogg-tempo som var tanken ;)). Vi saktade då ner lite men hela passet gick dock lite fortare än planerat. ;) Det var i vilket fall väldigt trevligt och jag tror jag kommer hinna återhämta mig till på tisdag. :) Totalt blev passet 10,11 km och snitttempot 5:22 min/km.

Nu har jag ätit rejält med lunch och ska vila lite innan sista styrkepasset för veckan, bröst och biceps. Sedan blir det bara promenader med Lilleman fram till tisdag. :)

Bjuder på lite bilder på dagsformen. På har jag min favvo-hipsters från Pierre Robert som jag rekomenderat. Försökte ta bilder så ni ser lite bättre hur de är skurna men bakifrån är svårt att ta på sig själv i en spegel. ;) Ha en fin lördag! :)


2 kommentarer: