- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

fredag 20 april 2012

Intervaller med NocOut :)

Gomorron alla glada! :)

Då var det äntligen fredag! Är på så bra humör idag bara för att jag hade så underbart kul igår! :)

Intervallpasset med klubben gick jättebra! :) På schemat stod det alltså 3 x (5 x 400m) med 1 min vila och 3 min setvila. Jag började med att värma upp med att jogga till löparbanan vi skulle springa på och väl där så blev det sedan några varv runt banan tillsammans med klubben. Totalt slutade uppvärmningen4,10 km vilket kanske är lite väl innan ettt intervallpass. ;) Pratade lite med tränaren som föreslog att jag skulle springa med ett gäng som var ungefär på samma nivå som jag (baserat på mina tidigare tider) och sedan körde vi igång ett gemensamt intervall. Första intervallen kändes som den gick jättefort och jag betvivlade att jag skulle kunna köra alla 15 i ungefär samma tempo (vilket var meningen). Nästa gick betydligt lättare och snart var de första 5 över. 3 min vila gjorde gott för benen och sedan var det dags för nästa serie om 5. Även de flöt på bra men efter dessa började mjölksyran komma smygandes i vaderna.. Körde dock på även de sista 5 i samma tempo och lyckades således med uppdraget att hålla ungefär samma tempo samtliga intervaller (5 sek skillnad mellan den snabbaste och långsammaste). Min grupp med "harar" var duktiga på att springa intervaller så jag höll tempo med dem och det var perfekt för mig! :) Efter avslutat pass så joggade vi ner lite tillsammans innan jag joggade hemåt. Nerjoggen blev totalt på 2, 80 km. Totalt blev alltså gårdagens pass på 12, 90 km.

Här är mitt intervallpass med tider på varje varv. Intervalltiderna är avrundade uppåt och så även vilan (som vi fuskade med och blev kortare än den skulle många ggr. ;)). Som ni ser så var den första intervallen (som jag tyckte var nästan jobbigast (troligtvis eftersom jag inte är van att springa kortare intervaller och fort) den som gick långsammast. ;)

Jag tog endast ett par vantar på mig igår då det var 8 plusgrader ute när jag gav mig iväg. Dum som jag var så tog jag inte med mig några extravantar.. Fingrarna var som isbitar efter några intervall.. Som tur var så var det en jättegullig tjej som lånade ut ett par av sina vantar till mig så jag inte frös. Tack säger jag bara! :) Fick även vatten av en gullig tjej som heter Lisa (för det hade jag ju inte heller tänkt på att ta med mig.. ;) Alla medlemmar i klubben var verkligen jättegulliga! Hoppas på många nya vänner med samma intressen som mig i dessa så småningom. :)

När jag kom hem från passet så var jag helt lyrisk över hur roligt jag haft och kunde inte sluta tjattra hål i huvudet på min stackars sambo. ;) Men det var så himla kul att springa tillsammans med andra! Vilken energi man får av så många målinriktade underbara människor! :) De fick mig att känna mig välkommen direkt och jag trivdes som fisken i vattnet. :) Jag har nu valt att gå med i klubben och kommer träna med dem fortsättningvis. Kommer att vara med på alla intervallpass på torsdagarna som jag kan och även försöka delta i klubbens gemensamma långpass så många lördagar som möjligt. :) Klubben heter NocOut.se och är ett riktigt trevligt gäng! :)

Innan jag gav mig iväg igår. Påbylsad som attans med inte om händerna där jag tydligen behövde det mest! ;)

Hade väldigt svårt att sova sen igår natt eftersom jag var så uppe i varv efter passet.. Tror jag sovit totalt en timme inatt och resterande tid har jag legat vaken. Det var helt omöjligt att sova helt enkelt! Hoppas jag vänjer mig så småningom annars kommer fredagarna på jobbet bli tuffa i framtiden. ;)

Eftersom jag var vaken när klockan ringde imorse så var det inga problem att komma upp. Låg och väntade på att den skulle ringa de sista två timmarna, haha. ;) Blev 11,5 km morgonprommis med Lilleman som vanligt och benen kändes oförskämt pigga trots att jag sprang ett så tufft pass bara några timmar tidigare..

Nu sitter jag på jobbet och känner att tröttheten börjar komma ikapp mig.. Hoppas jag lyckas hålla mig vaken hela dagen (och bilresan hem). Väl hemma så går det i ett med storhandling osv tills det är dags för fredagsmys framför TV:n. Lär väl inte ens kunna hålla mig vaken under hela Let´s Dance ikväll (ja, brukar titta på det, haha). ;)

På lördag ska jag nog springa långpass med NocOut om de väljer en lagom sträcka, jag vill inte springa för långt (eller för fort) nu så här nära inpå loppet så max runt 2 mil har jag tänkt.. Vi får se hur det blir! :)

Hoppas ni får en fin fredag!! :)

Kramar C

3 kommentarer:

  1. Låter ju riktigt, riktigt kul jul. Saknar mina gamla löparkompisar i San Diego när jag läser om din uppleveles med klubben. Kul.
    Ha en härlig fredag.

    SvaraRadera
  2. Jul? Jo man skulle kunna trot! ;) Förstår de! Du får skaffa dig nya! Kom och träna med oss vettja! :) Ha en fin fredag du också! :)

    SvaraRadera
  3. Vad snabb du är, jag höll ungefär det tempot när jag körde mina 290 meters intervaller idag, hehe.. Trevlig helg!

    SvaraRadera