- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

tisdag 17 april 2012

Snö!?

Ja, nu snöar det ute! Och det är inte lite heller! Hela vägen till jobbet så såg jag knappt vägen för att det snöade så mycket. Det var inga normalstora snöflingor heller utan de var stora som frimärken! :S Behöver knappast säga att jag är glad att jag valde att vänta ytterligare en vecka med att byta till sommardäck, hade inte velat köra idag utan dem. Måste väl byta nu till helgen om det inte står att det ska snöa nästa vecka också vill säga men vi får väl se.

Blev ett benpass sen igår eftermiddag. Körde på som vanligt och kände mig stark i benen. Fick bra kontakt i alla övningar och kände inte av sträckningen när jag tränade baksida ben. :) Efter jag kört klart benen så körde jag även lite mage, blev mördarövningen som jag tycker tar allra bäst över hela magmuskelaturen. :) Ska försöka få någon att filma när jag gör den snart så ni kan få se! :)

Imorse blev det 11,5 km med Lilleman och benen kändes helt ok. Blev lite trött i slutet av rundan men det är inte så konstigt med tanke på all löpning i helgen och benpasset kvällen innan. :) Jag hade tur för det duggade bara lite så jag slapp att knalla i snöovädret. Hoppas för allt i världen att det slutar snart och blir jättevarmt idag så det försvinner direkt! Vill inte ha snö i slutet av april.. :/

I eftermiddag så har jag planerat att köra ett pass axlar och tricpes, blir ju lite ändring i schemat eftersom jag ska springa intervaller på torsdag kväll. Om jag trivs bra att träna med klubben så kommer jag lägga om schemat permanent, men det vet jag ju först efter att jag provat. Det jag är mest orolig för är hur det ska gå och träna så sent! Tränar ju aldrig sena kvällar så min kropp är inte van med detta.. :(


Hoppas ni får en fin tisdag! :)

Kram C

3 kommentarer:

  1. Snö? Va? Ute i Lambohov är det uppehåll. Ska bli kul att läsa hur intervallpasset går.

    SvaraRadera
  2. Ja, började snöa när jag kom ut på motorvägen och sen snöade det hela vägen till Söderköping.. Det har snöat konstant fram tills nu här.. :( Så länge det är uppehåll i linkan så är jag nöjd för då kan jag bara åka ifrån skiten i eftermiddag! ;)

    SvaraRadera
  3. Snö! Vår tack, vill inte se ett spår av snö mer nu....
    Hoppas träningen med klubben går bra trots att det är sent.

    SvaraRadera