- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 8 augusti 2012

Borensberg- Linköping med bästa gänget!

Hej allihopa!

Blev inget löppass sen i måndags kväll utan ett tungt pass axlar, bröst och triceps på gymet för min del. Karin hade nämligen kommit på iden att ta bussen till Borensberg för att sedan springa hela vägen hem. Vi var ett gäng som blev sugna på att följa med och tog det som en inbjudan (tror inte hon ångrade vårt sällskap sen!?).

Kvart över tre möttes vi på stationen och åkte iväg till Borensberg. Väl där gick vi hem till Martin och Anna för att fylla på vatten och även hämta upp Martin som skulle följa med oss till Berg och sedan ta bussen hem därifrån. :)

Strax efter fyra gav vi oss iväg längs kanalen. Vi höll ett ganska bra tempo och tog 3 korta raster under resans gång för att fylla på energi (kunde behövas för superwoman-Karin som sprang med en ryggsäck på 5,5 kg på ryggen). :) Jag mitt pucko hade smällt i mig nästan en hel hålkaka knäckebröd med ost precis innan jag gick hemifrån (lyckades även dra av halva tummen med osthyveln i kampen med osten ;)) vilket skulle visa sig inte vara bästa uppladdningen inför ett långpass. Kände från första steget att magen var full och det var ganska tungt. Bästa Roine hjälpte mig dock och sprang med min vätskerygga rätt länge (och fick senare assistans av Erik så jag slapp att bära tills vi nästan var hemma igen :)) och utan de 2 kg så blev det genast enklare att orka med allt knäcke i magen. :)

Efter 21 km i Berg lämnade vi av Martin och det var också här jag började få ont i magen. :( Efter ytterligare 4 km började det regna och jag fick besöka busken första gången. Mina snälla underbara kamrater väntade på mig under tiden. Kändes bättre i magen ungefär 2 min innan de började göra ont igen. Nu pissade regnet ner. Buskbesök nr 2 blev ett faktum och återigen väntade mina vänner på mig. Hann inte springa långt innan det blev dags igen och nu sa ja åt dem att springa vidare för det var ganska nära hem till mig. När jag satt där i busken hörde jag att någon kom och gick. Jag hukade mig så mycket jag kunde och väntade. Tittade upp och såg en kvinna hämta en cigarett i sin bil och ställa sig och röka där i regnet. "Fan" tänkte jag och vågade inte röra mig. Där fick jag sitta tills hon var klar, på huk med stela ben som jobbat i 3 mil i hällregn. Det var verkligen inte att leka med ska jag meddela. Till slut var hon klar och jag kunde springa vidare hem. :S

Totalt blev gårdagens hästpass 34,2 km för mig och nytt distansrekord. Vi höll ett snitttempo 5:30 min/km vilket jag tycker är jättebra på den sträckan. Jag är jättenöjd med passet och det underbara sällskapet. Kunde inte sprungit med ett bättre gäng eller haft en bättre tisdagsefterm/kväll (trots magont, buskbesök och hällregn sista milen). :)

Bästa gänget i Åtvidaberg innan avfärd! Från vänster: Roine, Martin, Erik, Karin, Lisa, Lotta och jag. :)


Sträckan vi sprang! :)

Fram till tolv inatt spenderade jag mestadels av tiden på toaletten lidandes av magkrämpor utan dess like. Sen började det lägga sig och jag kunde få sova några timmar. Gick upp som vanligt och höll knappt att ta mig ur sängen så ont gjorde det i magen. Kändes som jag hade fått 311 boxningar i den under natten, helt sjukt! :( Blev i vilket fall den vanliga rundan (återigen i hällregn) med Lilleman för benen var oförskämt pigga trots allt. :) Note to self! Ät aldrig knäcke med ost innan långpass!! Det positiva med det hela (om man nu ska va en liten solstråle ;)) är att jag knappast behöver träna magen denna vecka, den här träningsvärken är det värsta jag haft- någonsin! ;)

I eftermiddag var det tänkt att jag skulle ta ett cykelpass med Fredrik men vädret ska inte bli bättre så det lutar åt ett gympass istället. Vi får se vad som händer. :)

Ha en fin dag allihopa! :)

Kram C

2 kommentarer:

  1. Vilket härligt pass!
    Hoppas magen är bättre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de var de! Magen är bättre nu tack! :) Lite öm bara men kroppen känns fortfarande ganska urlakad och energilös. Tog rätt hårt på kroppen tydligen. :(

      Radera