- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

måndag 6 augusti 2012

Ny cykel :)

Hej allihopa!

Nu har jag varit dålig på att uppdatera igen. :S Har i vilket fall inte legat på latsidan, förra veckan blev det nog rekord på tränad tid (på mycket länge) med 22 + timmar. :)

I onsdags så köpte jag ock min sambo en ny cykel, en hybrid som jag ska kunna cyeklträna lite på samtidigt som den kan användas till vardags. :) I fredags så blev det den vanliga morgonprommisen på 11,5 km och sedan en provtur på cykeln för min del. Blev 21,6 km i snittempot 25,58 km/h vilket jag tycker är godkänt för en ovan cyklist. :)

I lördags så blev det ett terränglångpass för min del. Bestämde mig för att springa ensam istället för med klubben bara för att få springa terräng. Det är det jag tycker är roligast helt enkelt. :) Blev en lång runda på 27,23 km varav 17 i terräng, 7 km av dessa var helt obanat (och var på slutet av rundan när jag var som tröttast :)) i snittempot 5:49 min/km. Då gick det rejält långsamt under den obanade delen då det gäller att ha tungan rätt i mun om man inte vill stuka sig. ;)

Efter långpasset blev det en dusch och sedan hämtade Lisa och hennes man Fredrik upp mig och Leon för att åka till Björsäter och heja på de i klubben som skulle köra triathlontävlingen där. Det var riktigt skoj kan jag lova! :) Alla i klubben gjorde riktigt bra ifrån sig och på herrsidan vann Fredrik Carlén och slog banrekordet (syns på bilden nedan tillsammans med sin fru Anna). :D

Leon äter upp Andy! :)


Igår började jag med 11,5 km morgonprommis och sedan blev det återigen ett cykelpass. Denna gång en lite längre sträcka där jag även åkte förbi vårt hus och hälsade på Peter och Leon som jobbade lite. :) Totalt blev passet 40,24 km och snittempot 27 km/h. Inte illa pinkat för en nybörjare som inte har en riktig racer tycker jag själv. :) Ungeför 2 mil av rundan var dessutom i rejäl motvind och det är inte roligt när man sitter på en cykel, haha. I uppförsbackarna kändes det som jag stod still. ;)

Idag så hade jag inga planer alls men nu verkar det som jag ska springa ett pass med klubben ikväll ändå. Känner mig rätt trött i benen men hoppas att jag fixar det ändå. Tänker ta bilen till uppsamlingplatsen (som är 4 km + från mig) för annars kanske passet blir längre än det i lördags och det är inte riktigt tanken. :)

Ha en fin dag allihopa! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar