- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 2 augusti 2012

Trött i kropp och knopp

Gomorron allihop!

Ny ligger jag och vilar efter morgonprommis med Lilleman och en stoor grötfrukost. :)

Känner mig inte alls på g idag utan ganska deppig och nedstämd. Ingenting känns riktigt kul.. Vet inte riktigt vad det beror på men troligen är det flera parametrar som gör att jag känner på det här viset. Jag tränar stenhårt varje dag och kroppen är sliten. Jag har lite ont i vänster höft och benhinneinflammation på höger ben, inte konstigt med tanke på alla mil benen får gå/springa varje dag. :( Borde vila men all extra tid nu under semestern gör det omöjligt. Jag mår verkligen skit av att bara sitta på röven hela dagen. :(

Sen har vi den snoriga näsan som inte ger sig, också ett irritationsmoment.. Känner mig inte sämre idag dock, man får va glad för de lilla.

Jag känner mig även ganska värdelös som inte är ute och flänger som en tok på semestern som alla andra. Samtidigt så har jag ingen lust eller kan komma på en endaste plats jag är sugen på att åka till. Peter jobbar dessutom på vårt hus.

Vädret är halvdåligt varje dag, perfekt för träning men mindre kul att göra annat i.. Ja va ska man säga, inte i toppform idag direkt. :(

Ska sluta gnälla nu. :) Bjuder på en bild från igår innan jag gick till gymet. Passet gick för övrigt jättebra! Körde med Peter och han pressade mig stenhårt. Nu är rygg, biceps och mage helt slutkörda och träningsvärken har redan börjat komma. :) På tal om träningsvärk så är benen ännu värre idag, haha! Måste köra prehab-programmet regelbundet, de här håller inte. ;) Så, var var jag nånstans? Jo just det, bilden! :)

2 kommentarer:

  1. Men vännen!! Träna inte sönder dig! Det finns ju massor av saker du kan göra utan att sitta still (å titta på OS). Gå ut i skogen å plocka svamp/bär, gå på museum, kör till Vingåker och shoppa, åk till Boställets, ta en fika och köp bröd, eller baka bröd! Kram!

    SvaraRadera
  2. Nej, jag veet! :( Tack för alla bra tips! Baka är dock inte min starka sida men köpa kan jag allt. Det mesta funkar där! ;) Kram

    SvaraRadera