- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

måndag 13 augusti 2012

Tillbaka till verkligheten!

Gomorron!

Jo, jag har varit ganska dålig på att uppdatera här nu under semestern.. Men nu är jag tillbaka på jobbet igen så så nu återgår jag till mina vanliga rutiner. :) Jag kan ärligt säga att jag inte saknat jobbet en enda sekund under semestern. Har haft det helt underbart med att vara ledig hela dagarna, spenderat nästan all min tid med mitt hjärta Leon och tränat precis när jag jag velat och hur jag velat. Helt underbart skulle jag vilja säga. Men nu är det över så det är bara att bita i det sura äpplet. :(

I fredags blev det endast en morgonprommis och sedan vila för min del. Åkte iväg till mina föräldrars hus med Peter och Leon på kvällen. Lördagen började med en skogsprommis med Lilleman följa av frukost och ett nytt långpass. Denna gång ut till ett vackert naturreservat i ett lugnt och behagligt tempo. Det var dock varmt för solen gassade och det var helt vindstilla. Väl hemma igen hade jag sprungit 21,35 km i snitttempot 5:38 min/km och jag var pigg som en mört. Hade inte behövt fylla på med nån energi under passet utan endast vätska och ändå kändes det som jag skulle kunnat springa lika långt till. Älskar den känslan! :) Förra veckan innehöll således 3 långpass för min del, 76,1 km totalt och nytt veckorekord. :)

I söndags blev det en morgnprommis och sedan vila. hade tänkt ge mig ut och cykla en runda men kroppen var ganska trött efter en hård träningsvecka så jag la ner den tanken och låg på sofflocket istället. :)

Imorse var det tungt att gå upp när klockan ringde 03:20. Kom ändå snabbt upp och klädde på mig för att ge mig ut på en morgonjogg med Lilleman. 4,84 km blev det innan jag lämnade av honom hemma, bytte skor och gav mig ut igen för att springa intervaller. 5 x 1 km med 1 min vila var tanken idag. De frsta två intervallerna var sjukt tunga och benen var inte på g en så här tidig morgon. Började dock släppa till den tredje intervallen och sedan gck det bara bättre och bättre. Femte intervallen gick bäst och det var också den som gick snabbast- som det ska vara helt enkelt. :) Inga rekordtider (4:16 min/km i snitt) men det kan man inte förvänta sig vid halv fem på morgonen innan frukost. ;) Nerjoggen blev 2,54 km och totalt 12,38 km löpta denna morgon. Inte illa pinkat första dagen efter semestern om jag får säga det själv. :)

Nu är det dags att ta tag i allt jobb och försöka ta sig igenom första dagen. Har hört att den är värst! ;) Bjuder på två vackra bilder jag tog på Lilleman i lördags morse. :)


Ha en fin dag allihopa! :)

Kramar C

2 kommentarer:

  1. Klev du upp 03.20??? Imponerande tidigt! Och jag klagar när min dotter väcker mig innan 05.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är morgonpigg, haha! ;) Skämt åsido, inte så morgonpigg kankse men ska man hinna rasta hund och sig själv och sedan va på jobbet till 7 (och har 5 mil att åka) så måste man gå upp så tidigt för att hinna.. Fast jag sover aldrig så länge, kl 5 går jag upp på helgerna när ja har "sovmorgon". ;)

      Radera