- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

tisdag 28 augusti 2012

Min stackars fot!!

Aj, min fot är sjuk! Igår när jag kom till jobbet så fick jag så sjukt ont i utsidan av vänster fot in mot hålfoten. Känns inget när jag inte belastar och ok at gå barfota men med skor är det ett rent helvet.. :( Haltade hela dagen igår förutom när jag gick på tå som konstigt nog kändes bra. :( Imorse när jag vaknade så kändes det bättre och jag gick ut och gick med Lilleman som vanligt. Efter ett tag gjorde det ont igen men inte så ont så jag behövde halta så jag stod ut hela rundan..

Jag har individuella inlägg i mina skor pga borneo och de bästa med hög pelott var de jag gick i imorse men de så knappt har någon (som jag har i mina vanliga skor) kan jag inte ha. Fick ta ur inlägget på höger sida nu nr jag kom till jobbet för att kunna gå överhuvudtaget bara för att inlägget ligger mot den onda området. :( Jag är deppad nu! :(

Styrkepasset igår gick bra. Vore dock synd att säga att motivationen var på topp för mig och Peter innan vi gick ner. Väl där så körde vi dock på ordentligt och det gick bra även om ingen var så glad som vi när vi var klara. ;) Axlar, bröst och triceps är nu avklarade för denna vecka. :)

I eftermiddag var det tänkt att jag skulle springa.. Men det lär väl inte bli något med min onda fot.. :( Usch va trött jag blir! Hade nån liten sträckning i hålfoten på samma fot förra veckan som jag ändå gick och sprang med och det är väl de som lett till det här antar jag.. Måste köra prehab för ben och höft också men jag antar att alla övningar där jag belastar foten är uteslutna i dagsläget. BLÄÄ!! :(


Kram C

5 kommentarer:

  1. 'äsch du är ju stenhård och typ aldrig sjuk eller skadad (se efter själv, hur många sjukdagar har du 2012, dvs dagar du ej tränat pga krasslighet. Noll?) Du kommer strax igen (imorgon?), detta är inte världens undergång och inget att deppa för (barn svälter i afrika och arktis is smälter, bla bla ;-)
    Ta en TV-kväl och njut av att vila!

    /Karin, som knappt kan tänka pga allt snor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, ja är väl inte sjuk så ofta när man tänker efter. :) Jag var de förr kan jag lova. Minst två-tre förkylningar varje höst och lika på våren. Nu tackar jag träningen och berocca för att jag är sjuk så sällan *ta i trä*. :) Stackare som är så förkyld! Börja med berocca varje morgon (om du inte redan tar de) och sedan se till att alltid ha echinagard i handväskan (har räddat mig många ggr om man tar de direkt när man känner lite i halsen). Det bästa med att träna när man väl blir sjuk är att man oftast inte är dålig så länge eftersom kroppen återhämtar sig bättre än en otränad. Håller tummarna för att du blir frisk typ nu. :)

      Radera
    2. Det bästa med att man tränar är att när man väl blir sjuk återhämtar sig fortare menade ja, inte att man skulle träna när man var sjuk. Ha ha! ;)

      Radera
  2. Svar
    1. Tack! Bättre idag men inte bra.. Har läst massor på nätet om olika fotåkommor och hoppas inte det är någon av dem iaf. :S

      Radera