- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 23 augusti 2012

Tung gymträning och myslöpning

Gomorron allihopa!

Igår efter jobbet så blev det ett gympass med Peter, det var dags att köra det där passet som vi missade i måndags när vi låg på sofflocket. ;) Det gick riktigt bra och jag kände mig stark. :) Övningarna vi körde var:

Axlar
Raka lyft med hantel (framsida axel) 4 set
Raka flyes med hantlar (utsida axlar) 4 set
Baksida axlar med rep i cc 4 set
Militärpress 4 set

Bröst
Flyes i cc 4 set
Press i cc 4 set

Triceps
Enarmspushdown med hantel 4 set
Enarmspusshdown i cc 4 set
Push downs med repp i cc 4 set

Efter gymet blev det kebab och mys innan jag sussade ganska tidigt vilket var välbehövligt efter en lång dag.

Två tröttmössor :)


Imorse gick jag och lillen upp tidigt som vanligt. Eftersom det inte är ett intervallpass ikväll utan löpskolning (och jag ligger efter med gymträningen så måste gå dit idag efter jobbet) så bestämde jag mig för att köra lite distans nu på morgonen. Tisdagens mördarback-pass tog ganska hårt på mig så jag bestämde mig för att ta dte lugna fisken idag och inte stressa benen.

Började med 4,4 km jogg med Leon i ett lugnt tempo. Efter detta så lämnade jag av honom hemma och åt en banan innan jag gav mig ut igen. Benen kändes ganska pigga så jag fick hålla tillbaka något för att verkligen ta det lugnt (som jag hade bestämt mig för) och det blev en skön runda på 9,12 km i snittempo 5:19 min/km denna morgon. :)

I eftermiddag är det som sagt dags för gymet och rygg, biceps och mage. Får se vad klockan blir när träningen är klar och om jag hinner till löpskolningen.

Ha en fin dag allihopa! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar