- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

tisdag 14 augusti 2012

Redan tisdag :)

Gomorron allihopa!

Redan tisdag! :) Tyckte faktiskt måndagen flöt förbi oförskämt lätt ändå. Hade räknat med att det skulle vara tyngre än tyngst första dagen efter semestern men jag blev positivt överraskad. :)

Efter jobbet igår så gick jag till gymet tillsammans med min sambo och körde axlar, bröst och triceps. Lite trött var jag allt i kroppen så inte så stark.. Kämpade dock på riktigt bra och det är lättare att ta i allt man har när man har en partner som står och skriker på en. ;)

Somnade ganska skapligt igår kväll och imorse var det bara att gå upp tjugo över tre igen för att hinna träna innan jobbet. Började med 4,4 km morgonjogg med Lilleman i snittempo 5:42 min/km. Lämnade sedan av honom för att springa lite själv (så fort som jag vill och inga stopp för att plocka bajs ;)). Käkade en banan innan och sedan gav jag mig iväg. Lät benen pinna på i det tempo de ville och passet blev till slut 8,35 km i snittempo 5:09 min/km utan större ansträngning. :) Är så oerhört skönt att va ute och springa tidiga mornar, bara jag och min musik, inte en själ till är ute så tidigt. Helt underbart! :)


I eftermiddag så är det dags att ta tag i benen igen. Prehabprogrammet "glömdes" visst bort förra veckan så nu är det dags igen. Att jag inte kan lära mig att köra det varje vecka så jag slipper den där sinnessjuka träningsvärken dagarna efter!? ;)

Hoppas ni får en fin tisdag! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar