- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

tisdag 30 november 2010

-14 grader i november!?

Herregud så kallt det är ute så här tidigt på året! Hur ska detta sluta? När jag gick upp imorse fick jag en chock när jag tittade på termometern, -14 grader!! Det var bara att ta på sig ordentligt, hade till och med dubbla tjocka vantar. Morgonprommisen var riktigt kall och jag fick ha både mössa och luva på mig för att inte frysa ihjäl om öronen. Såg mycket lite genom det lilla hål som blev kvar med all huvudbonad. ;) Annars gick iaf prommisen bra, det hade inte snöat mer så de var plogat och fint ute. :) Lilleman fick ha täcke på sig, brukar ta på honom det om de är mer än -10 ute. Han har ju inget fett stackarn så jag vill inte att hans muskler ska bli kalla när vi är ute så länge som vi är. En annan har tydligen för lite späck också, har aldrig frusit så mycket som jag gjort hittils i år. Hur mycket kläder kan man ta på sig igentligen?

Idag är det träning och plugg som gäller. Ska gå till gymet om någon timme och köra axlar och triceps. Efter lunch ska jag och Lilleman knalla till en klasskompis och plugga resten av dagen. Hoppas min sambo kan hämta mig där på vägen hem, blir en jäkla knallade för oss idag annars. Det är i alla fall en 5 km dit och samma hem. Vi har ju redan gått 13 km idag så det räcker med en 5 km till tycker jag. ;)

Hoppas ni får en bra dag i kylan!

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar