- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

söndag 14 november 2010

Benpass & favvoproteinet

Jag började med att jogga 5 minuter på löpbandet för att värma upp spirorna lite. :) Därefter var de dags för benpasset och det gick väl sådär.. Kände mig svag och trött i benen idag. Det händer titt som tätt och anledningen är troligtvis att jag går och kör så mycket kondition. Allt det innefattar ju arbete med benen. Samtidigt så räcker det inte till som träning då det endast är min vikt som motstånd. För att få vältränade ben så behövs det vikter. :) Efter passet så var jag heelt slut i benen och trodde verkligen inte att kondition skulle gå bra, men de gjorde den. Jag körde 20 min på crosstrainern i högst möjliga tempo som går att köra och med bra motstånd dessutom. var inte alls så jobbigt som jag hade förväntat mig så jag kunde ta i lite extra. :) Tur att nåt gick bra idag iaf. ;)

Efter passet blev det protein, banan och lite vaniljyoghurt med havreringar. Kände mig inte så hungrig men hoppas att det extra intaget ska göra så jag äter lite mindre till kvällen, behöver matlåda tills imorn. ;)

Här har ni mitt favorit protein. Smakar som milkshake med vatten, kan inte bli bättre. Dricker det alltid efter träning. :) Har bara provat två smaker och det är Vanilla Very berry och Strawberry White Chocolate. På bilden är den senare av de två och den är min favorit av dessa. Underbart gott, prova! :)

Nu är det dags att klä på sig igen och ge sig ut med Lilleman. Om ett tag kommer min kära sambo hem och då ska vi laga mat. De blir bästa nyttiga tacopizzan ikväll. Helt sjukt gott kan ja lova! :)

Ha en fin kväll!

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar