- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 3 november 2010

Min alldeles egna vaniljyoghurt

Dagen har verkligen varit slapp, pluggade på förmiddagen men sen har jag varit helt ledig. Förberett ugnsgrönsaker till kvällsmaten är praktiskt taget de enda vettiga jag gjort, hehe. ;)

När jag tränar spinning vid sex så blir de mat så sent (ca halv åtta) så då måste jag äta ganska mycket mellis för att orka. Idag gjorde jag min egna underbart goda vaniljyougurt. :) Jag använder mig av lätt naturell yoghurt som jag blandar i lite kesella i och sedan vaniljpulver och sötningsmedel efter behov. Med detta äter jag sedan havreringar utan socker. Man kan äta bara kesella med vaniljpulver och sötning också men det går inte med flingor el liknande i då det är så tjockt. Jag behöver kolhydrater innan passet om jag ska orka köra på i mitt höga tempo. :) Mitt mellis innehåller inget socker och mycket protein så man håller sig mätt länge, perfekt helt enkelt. :) Jag äter en ordentlig portion såklart, jag är ju inte liten i maten direkt. ;)

Snart är det dags att gå ut och gå med Lilleman och sedan väntar spinpasset vid sex. Morgondagen kommer sedan att spenderas i skolan men sedan är jag ledig till måndag. Då börjar helveteskurserna som kommer hålla på till januari. Positiva klubben har möte! ;)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar