- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

måndag 8 november 2010

"Vad stark du är för att vara tjej"

Även denna vecka så sprack min deal med mig själv om att inte träna mer än 3 dar i rad.. Tyvärr så måste jag anpassa min träning efter mitt nya schema och då får jag ta mina pass när jag kan och inte alltid på de dagar som jag önskar. På kvällarna är det alldeles för mycket folk som tränar på gymet och att sitta och vänta 15 min på grejerna är inte riktigt min grej..

Imorse var jag och Lilleman ute tidigt som vanligt. Det var riktigt kallt ute, minus 8 grader, så jag fick klä på mig ordentligt. Hela förmiddagen spenderades i skolan och jag kom hem till tolv (skulle kommit hem ett men vi blev klara en timme tidigare :)). Jag kastade i mig en proteindrink och en tallrik gröt till lunch. Det är lättsmält och jag kan träna ganska snart efter att jag ätit det vilket passade bra idag. Ingen optimal lunch kanske men ibland får man ta det som det blir.

Efter "lunchen" blev de prommis med Lilleman och vila fram till ett då jag drog till gymet. Idag blev det bröst, biceps och mage som fick stryk. Gjorde faktiskt en del PB den här veckan också. :) På gymet var det endast smågrabbar som drog för kung och fosterland i vikterna. När jag stod och körde bicepscurl med 16 kilos hantlarna så kom en liten kille fram och sa: Vad du är stark för att vara tjej" Det tog jag som en komplimang. :) Han var inte gammal och kämpade själv med 11 kilos hantlarna. Flera av smågrabbarna härmade mina övningar och lillkillen som kom fram till mig bad mig visa bamsecurl för honom. Idag var alltså en ganska rolig dag på gymet (det är de ju alltid men lite extra) då jag fick känna mig stark och kunnig för en gång skull. :) Jag tycker inte själv att jag är speciellt stark så det var riktigt kul. :)

Övningarna jag körde idag var för biceps: curl med hantlar, bamsecurl och med stång i cc, bröst: bänkpress, hantelpress och flyes i cc, mage: crunches i maskin, abcoastern och crunches i cc. Efter styrkepasset så körde jag fullt ös på Crosstrainern i 20 min. Högsta möjliga tempo med ganska hög belastning. Ju tuffare konditionsträning du kör desto mer förbärnner du. :) Då jag endast kör 20 min så kör jag nästan alltid i ett högt tempo för att få ut så mycket som möjligt av tiden. Sen kör jag inte konditionsträningen enbart i förbränningssyfte utan vill även hålla min kondition på en hög nivå. För att man ska klara detta så måste den underhållas och man måste även pressa sig själv för att få bättre kondition.

Borde ta och plugga nu i eftermiddag men jag vet inte om jag orkar.. Ingen bra idé att skjuta på det, kanske kan börja lite iaf..? Hoppas ni har en bra måndag! :)
Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar