- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

tisdag 30 november 2010

Triceps, axlar & crosstrainer

Nu är passet avklarat. :) Började med att piska axlar och triceps och det gick riktigt bra. :) Inte hundra i styrka som vanligt den sista tiden men hoppas det vänder snart. Får kämpa lite hårdare nu bara. :) Övningarna jag körde var:

Axlar
Hantelpress 5 set
Baksida axlar med hantlar
Militärpress bakom huvudet
Framsida axlar med rep i cc 4 set
Baksida axlar med rep i cc 4 set PB
Fjärilen 4 set

Triceps
Dips 1 set
Med hantlar 2 set
Med rep över huvudet 4 set PB
Med rak stång i cc 3 set
Med vinklad stång i cc 3 set

Styrkan tog 1 timme och 20 minuter, därefter var det dags för kondition. Idag blev det 20 tuffa minuter i högt tempo på crosstrainern. Det gick bra de och hjärtat fick sig en omgång! :)

Min klasskompis sitter på ett tåg hem som går riktigt långsamt så de är inte säkart att det blir något pluggande tillsammans i eftermiddag. Jag klagar inte över att slippa gå i kylan men det hade varit bra att komma igång idag då vi ska arbeta ihop.. Om hon inte kommer fram i tid så får jag sätta mig själv här hemma, mindre kul. :( Vi får se om det löser sig eller inte.

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar