- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 18 januari 2012

Äntligen!

Gomorron fina du! :)

Onsdags morgon och jag är på toppen humör! Idag får/kan jag äntligen springa igen! :) Igår eftermiddag var alltås vilodag, fortfarande sjuk träningsvärk i benen och benpasset var lagt på hyllan för veckan så det fick helt enklet bli en ofrivillig vilodag.. Jag ljuger inte när jag säger att jag mådde riktigt dåligt igår när jag kom hem från jobbet. "Vad ska jag göra istället?" Jag tränar ju nästan alltid varje dag efter jobbet förutom fredagar men då så handlar vi ju istället så något gör jag i vilket fall.. Igår var jag en rastlös själ som gick fram och tillbaka där hemma och mådde riktigt dåligt.. Hade väl kanske kunnat springa för träningsvärken var något bättre men jag tror att det var bra att jag vilade tills idag för säkerhets skull. Sen är det ju inte bra att träna jämt, kroppen måste få vila ibland. Detta är jag mycket dålig på och måste bättra mig! Visst känner jag av träningsvärken även idag men det är mycket bättre. Inget hinder för mitt löppass inte, det är viktigt för mig!  :)

Vad är viktigt för dig?

Såå, idag blir det ett lugnt distanspass. Sitter redan och funderar på vilken runda jag ska springa. Har tänkt ut två rundor då jag gärna springer till kebabresturangen om P kan anpassa detta lite efter mig. Troligen ska han dock träna ben och då passar inte tiden alls om jag inte ska springa jättelångt.. Och det blir inte så långt pass ikväll eftersom jag ska springa ett tröskel/snabbdistans imorn bitti. Så en av rundorna är till kebaben och den andra är en hel runda hem igen. Så vi får se hur det blir. :)

Något är i alla fall säkert, jag mår bäst när jag får röra på mig! Underbara känsla! :)

Hoppas ni får en underbar dag! :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar