- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 5 januari 2012

Tidkåt!

Hej allihop!

Idag är jag som sagt ledig! :) blev en tidig morgon ändå för jag var tvungen att gå och springa innan veterinärbesöket med Lilleman vid tjugo i nio. Nu hade jag inte hunnit eftersom jag ska gå till stan och träffa en kompis vid halv tolv. :)

Började som vanligt med 7 km morgonprommis med Lilleman för att sedan byta om och ge mig ut för att springa lite intervaller i form av fartlek. Körde på hårt idag. Sprang på bra i intervallerna och joggade sedan tills jag åter fått ner pulsen innan jag började om igen. Kände mig lite stel i benen fortfarande efter benpasset med körde på så gott det gick. Trägen vinner! :)

Tiden blev inget att hänga i julgran men eftersom jag körde på så pass hårt i intervallerna så blev joggning mellan dem rätt långsam. ;) Jag vet att jag är alldeles för tidkåt och jag behöver verkligen jobba på att inte låta tiderna på rundorna styra. Jag blir alltid besviken om jag inte får en bättre tid än förra passet (av samma typ) på rundan.. Men man kan ju inte förbättra sig hela tiden. Och dagsformen styr ju en hel del samt när på dagen man springer. Totalt blev i alla fall rundan 7,4 km och ganska lagom för denna typ av pass. Hade inte hunnit längre heller eftersom jag sov lite längre än vanligt ändå idag. Tog ett tag och komma iväg också. ;)



Nu ska jag fixa till mig lite och traska till stan för att träffa L samt hämta ut lite schampo och medicin åt Lilleman på Apoteket. Red. L ringde nyss och sa att hon hade ont i ryggen så daten blev inställd.. :( Tar apoteket i samband med handlingen imorn eftermiddag istället då. Inget jag måste ha just idag så då känns det onödigt att traska till stan bara för det..

I eftermiddag blir det axlar och triceps på gymet med P. En riktigt skön ledig dag med andra ord! :)

Ha en underbar dag alla! :)

Kramar C

2 kommentarer:

  1. Känner igen det där :-) Läste i en blogg om en tjej som var överlycklig för att hon kört sin första 1000-ing under 4min (av sex st). Då jag lyckades med första 1000-ingen under 4min körde jag fem av sex i det tempot. Den första gick dock i 4:01. Jag var lite besviken. Sjukt knäckande att vara sådan...

    SvaraRadera
  2. Javisst är det! :( Fast du behöver ju knappast ha prestationsångest som är så snabb! :) Värre för en annan! ;)

    SvaraRadera