- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 11 januari 2012

Skönt distanspass

Det blev ett distanspass på kvällskvisten i vilket fall. Var rätt stel i benen på eftermiddagen men bestämde mig ändå för att ge mig ut. Jag var ju så sugen! :)

Då vi bestämt oss för att hämta mat från pizzerian några km bort så bestämde jag mig för att springa en omväg dit, möta upp P utanför och sedan åka med honom och maten hem. Det blev en riktigt skön runda i lugnt tempo. Det var mysigt att springa längs gångbanorna med den gula mysbelysningen från gatlysena. Helt ensam var jag på dem också, kändes nästan som mina längre helg-morgonrundor vissa partier (då jag oftast inte ser någon försen i slutet av rundan ;). Vid ett skogsparti var fyra (!!) lampor i rad trasiga och då var det beckmörkt. Fick springa så försiktigt jag kunde och det gick bra, inga vrickade fötter. ;) Jag kom fram till pizzerian exakt samtidigt som P, bra timing!? ;) Han gick in och hämtade maten medans jag stretchade. 6,5 km blev rundan och en helt normal (för mig) distanstid. :)

Kändes så skönt att springa ikväll! Bara positiva känslor efter detta pass, sen smakade kebabsalladen extra gott idag också (kan de bero på löpningen månntro?). :)

Nu är de snart dags att nanna kudden. Funderar på ett kortare intervallpass imorn bitti om det inte är halt ute och lusten faller på. Återkommer om hur jag gjorde imorn. :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar