- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

tisdag 3 januari 2012

Snabbdistans på morgonkvitsen

Godmorgon fina du! :)

Redan tisdag (eller torsdag för mig kan man säga eftersom imorgon är veckans sista dag ;)). Det regnade ju hela dagen igår så all snön hann smälta bort vilket betydde bra mycket bättre underlag denna morgon. Visserligen var det lite kallt och frost med lite isfläckar här och var men det duger. :) Började med 7 km morgonprommis med Lilleman och sedan blev det lite protein och pure carbs innan jag gav mig ut på ett kort snabbdistans. Tyckte jag löpte på i ett rätt bra tempo men inget nytt rekord på rundan.. :( Tiden blev inte dåligt alltså men jag har nu för tiden rätt höga krav på mig själv.. Samtidigt så vet jag ju att det inte är lika lätt att löpa fort innan jag ätit. Nu var det dessutom inte måndagsmorgon heller då jag har mer energi i kroppn efter helgen. Igår låg jag ju på ett underskott kalorimässigt och det är klart det påverkar denna morgons prestation! Så jag borde vara nöjd.. Men det är jag ju inte ändå, haha! ;)


I eftermiddag så är det dags för ben och mage på gymet. Båda två muskelgrupperna hoppade jag över förra veckan så de behöver verkligen få sig lite träning idag. Måste dock ta det extra lugnt med benen när jag vilade förra veckan.. Annars är det lätt att dra på sig en djävulsk träningsvärk (100 ggr värre än om man kör varje vecka) som håller i sig i flera dagar.. Och det är ju mindre kul när man tänkt att springa en hel del i slutet av veckan. :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar