- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

lördag 7 januari 2012

Mer död än levande

Gomorron!

Hoppas du är piggare än jag! Började dagen med 5 km morgonprommis med Lilleman. Väl hemma så åt jag en banan drack lite protein med carbs. Tig på mig massor med kläder och sedan gav jag mig i väg på veckans långpass.

Kände direkt att jag var sliten, har ju legat på kaloriunderskott hela veckan så jag borde förstått innan att det skulle bli tungt idag.. Dessutom åt jag min kvällsmat redan strax efter fem igår och mitt sista kolhydratmål innan styrkan.. Jag kämpade på i alla fall, jag ger mig ju aldrig (fast jag kanske borde ibland ;))! Första timmen gick bra men sedan började jag känna av kylan i lungorna. Jäklar va tungt de blev då! Trodde ärligt jag inte skulle orka hela vägen hem! Men de gjorde jag, 15,4 km på en allt annat än bra tid.. Så är de ibland, och jag gjorde mitt bästa under förutsättningarna. Borde nog öka på kalorierna lite dagen innan långpasset nästa vecka, så här tungt är verkligen inte kul! :( Bästa vore o lägga långpasset på söndagen istället då jag alltid ökar på kaloriintaget lördagar. Om söndags vädret tillåter får det bli så.

Nu måste jag snart gå ur sängen ( ja, jag ligger här o vilar som en gammal kärring) för att åka ut på fika hos svärföräldrarna. Sedan blir de prommis i skogen med min sambo och Lilleman innan lunch. Tror jag vilar lite efter så jag inte somnar åtta ikväll. ;)

Denna helg ska jag gå helt utan det bästa jag vet- godis! Detta för att gå ner de hekton jag fortfarande ligger plus efter julen, 7 för att vara exakt. Låg 4,3 kg plus i måndags men nu är jag snart tillbaka på min "innan jul-vikt" igen. :) Håll tummarna för mig, finns inget jag är svagare för än godis! :S

Ha en fin dag! :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar