- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

måndag 23 januari 2012

Gårdagens intervallpass

Vilket snökaos på vägarna! Alltså, plog- och saltbilarna har ju knappast haft överdrivet mycket att göra denna vinter så man kan tycka att de kan ta och ploga av lite tidigare än nio på mornarna så folk slipper att köra till jobbet med livet som insats! Rätt irriterande måste jag säga. Jag åker på en vältrafikerad väg till jobbet men där var inget gjort sedan snön kom igår på dan!! Folk körde ju självklart långsamt för att inte hamna i diket och det förstår jag, men att de inte bländar av vid möte förstår jag inte! Hur svårt ska det vara? Om nån gång så är det såna här mornar som det är viktigt att just bläda av, så alla ser vägen! Vet inte hur många som jag mötte med helljuset som vägrade blända av så jag fick sätta på mitt för att visa hur det känns. Vissa bländade inte av ens då men det gjorde minsann inte jag heller i de fallen. Jäkla idioter!! :(

Nu har jag avreagerat mig lite. :) Intervallpasset igår då..Ja, jag var inte i bästa form om vi säger så.. Kände redan under uppvärmningen att benen var tunga, ingen bra dag med andra ord.. Blev i vilket fall 2,2 km uppvärmning innan 4 st stegringslopp på mellan 70-80 meter innan jag satte igång med mina intervaller. Skulle köra 6 x 3 min med 1 minuts vila mellan. Körde på så gott jag kunde trots att det var tungt. Rätt mycket snö på vägen och isfläckar gjorde det ganska halt på vissa ställen men jag druttade inte omkull som tur är. :) Sprang i naturreservatet och det var ganska flackt även om det var några backar här och där vilket märktes på de tiderna. Sprang inte samma sträcka fram och tillbaka utan runt lite så ingen intervall var den andra lik. Även om mina tider inte var bra låg jag inom spannet på tiderna enligt schemat så det är ju ändå ok. Var rejält trött under intervallerna men jag gav mig inte envis som jag är. När jag var klar med mina intervaller så blev det 1,6 km nerjogg innan jag satte mig i bilen och åkte hem. När jag kom hem och la in mina tider i datornsåg jag att jag kört 7 st intervaller istället för 6, haha. Lite smått förvirrad tydligen.. Ja, ja, man ska inte gråta över lite extra träning. ;) Totalt blev passet 8,9 km.


Vecka 2 enligt schemat har nu officiellt börjat och det som ska springas är;
Intervaller
Distans
Tröskel/snabbdistans
Långpass

Imorse blev det 11,5 km morgonprommis under tidspress. Sov lite väl länge så jag fick knata på så fort jag kunde i snömodden. Lyckades i vilket fall ta mig runt och komma hem i tid så jag hann duscha, fixa till mig och äta frukost innan det var dags att åka till jobbet. Här sitter jag nu, trött och lite hängig. Jäklar va trist de är med måndagsmornar! Och i eftermiddag blir det inte ett roligt bröst och bicepspass heller utan ett svintråkigt benpass.. Måste köra det idag så benen hinner vila upp sig innan onsdagens löpning. Nåja, kommer ändå kännas bättre när jag kommer till gymet, trivs ju där va. ;)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar