- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 18 januari 2012

Ibland blir de inte riktigt som man tänkt sig..

Nu ska ni få höra, jag sprang vilse idag! Haha! Så jäkla orutinerat, har ju bara bott i den här stan nästan hela mitt liv. :S

Jag hade kollat ut en runda som jag skulle springa på 9,5 km men bestämde mig för att springa rundan åt andra hållet. Har aldrig sprungit där "bakvägen" och råkade ta av helt fel.. Irrade runt i ett bostadsområde (visste inte vilket) bra länge och dessutom dog min mp3 för jag tydligen glömt och ladda den. Här sprang jag som en idiot och hade inte ens musik och lyssna på, kul! :( Till slut kom jag ut på en väg jag faktiskt kände igen. Därifrån kunde jag sedan lätt navigera hem. Vanligtvis brukar jag ha bra lokalsinne men inte idag tydligen. ;)

Det var en skön runda trots halva på okänd mark och utan musik. Fick mäta vart jag sprungit när jag kom hem, det var lätt att se på kartan i alla fall. ;) Totalt blev rundan 10,35 km och tempot var inte högt (det var ju inte tanken heller iof).

Rundan blev ju lite längre än jag tänkt och ursprungsrundan var redan lite för lång då jag ska springa igen redan tidigt imorn bitti.. Inget att göra åt, får göra det bästa av situationen helt enkelt. Lär väl inte bli någon kanontid på snabbdistansen direkt men huvudsaken är att jag kämpar på. :) Återkommer imorn bitti med hur det gick..

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar