- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 11 januari 2012

Nu kliar det i benen!

Ja, nu är jag verkligen sugen på att springa! Idag är det tre dagar sedan jag sprang senast.. Körde ju ben igår och är stel som en pinna nu men ändå är jag sugen, haha! ;)

Ben- och magpasset igår gick bra. Körde lite tyngra än förra veckan och kände mig stark. Tror dock träningsvärken kommer bli värre denna gång.. Är som sagt redan rejält stel och det brukar kanppast bli bättre ju längre dagen lider.. ;) Beroende på hur det känns i eftermiddag så blir det nog en lugnt distanspass. Men bara om jag inte har för mycket träningsvärk så vi får se, ser ju inte ljust ut nu.. Suget kanske ändå tar över värken, det har hänt förrut. Så länge jag bara kan gå normalt så! ;)

Första hela arbetsveckan nu på två veckor och det känns. Onsdag nu och snart har i alla fall halva veckan gått.. Hoppas slutet går fort. Längtar till helgen och mitt långpass! Ser dock ut som det måste bli på lördagen denna gång också.. Det ska bli 6-7 minus söndag och med tanke på hur känslig mina lungor verkar vara på aktivitet över en timme ute när de är lite kallare så är det väl inte värt att riskera nåt. Skulle bara bli 2-3 minus lördag och det räcker nog gått och väl för dem tror jag.. :( Men vi får se om vädret ändrar sig!

Igår beställde jag hem ett par nya Asics Cumulus 13, har sprungit 50 mil i mina nu och så fort jag börjar känna att de börjar bli lite dåliga så vill jag byta.. Har inte känt något än men det brukar komma runt 50 mil, har gjort det i alla mina andra skor. Så jag tyckte det vara lika bra och beställa hem. De nya Cumulus 14 ska tydligen komma i juni så då blir det ett par sådana. Men under halvåret innan nu så vill jag ha fräscha skor, springer ju ändå ganska mycket nu för tiden. :) Hittade ett par i vit/gul/svart på rea, över 300 kr billigare än att köpa ett par nya i svart (som jag har nu). Jag tog dem, färgen har ju ingen betydelse. Men jag gillar svart så de nya Cumulus 14 blir garanterat i det i alla fall. ;) Cumulusen är den i särklass bästa skon jag haft och jag ser ingen anledning till att ha någon annan sko än denna. Lätt, bra dämpning och bred (bra för mina problemfötter). :) Jag beställer alltid herrskorna då de alltid är extra breda så jag slipper få problem med tryck på mina stackars knölar..

Så här ser skorna ut! Tror dock jag kommer byta de gula snörena mot ett par svarta, lite väl mycket AIK över de här annars va!? ;)

Hoppas ni får en fin dag! :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar