- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 19 januari 2012

Blixthalka = snabbdistans på löpband

Jäkla skitis! Imorse när jag skulle gå med Lilleman så var det blixthalka ute och jag hade problem att ta mig runt en runda med honom. Fick knalla i gräset vid sidan av vägen men till och med där var det halt.. Det snöade igår kväll och sedan regnande det på det och frös på.. Finns nog ingen värre halka..

Blev i alla fall 7 km morgonprommis med Lilleman. Funderade på att bara gå och skita i att springa (för jag insåg ganska snart att jag inte kunde springa snabbdistans på detta underlag, inte ens med dubb..) då jag inte alls gillar att springa inne på löpband.. Ångrade mig dock och gick hem och bytte om och knallade (slirade) till gymet. Då detta tog längre tid än att bara gå utanför dörren och ge sig iväg som vanligt så hann jag inte med att springa de 7 km jag skulle enligt schemat. Dock så sprang jag lite tuffare då de första 4 skulle varit lugnt och sedan 3 min vila innan de sista 3 i högre tempo. Nu värmde jag upp 1 km och sprang sedan 4 km snabbdistans direkt efter utan vila. Jag är lite rädd för att springa på löpband, trampa snett osv så jag stegade mig försiktigt upp till ett bra tempo. Det var inte speciellt jobbigt försen i slutet när jag kommit upp i en ganska bra fart. Dock så sprang jag aldrig för fullt, det vågade jag inte. Får ta detta på utepassen när jag känner mig mer säker. Det behövs även mer där eftersom det är jobbigare. ;) Fick en riktigt bra tid och nytt PB på 5 km men det är ju inte så konstigt med tanke på att det är mycket lättare att springa på löpband än ute..


Jag är i vilket fall nöjd med min löpning och det känns bra att ha sprungit mitt snabbdistans denna vecka. Om jag inte gjort det idag så hade jag fått skita i det eftersom jag redan bokat in löpning både lördag och söndag. Vi får hoppas att isen smälter bort nu under dagen innan det blir minus igen.. Annars kommer löpningen i helgen bli lidande.. Vill inte spendera min helg på ett löpband helst.. :(

Denna dag är sista arbetsdagen för mig denna vecka. Imorgon så är det min farmors begravning (ja, hon har också gått bort nyligen..) så därför är jag ledig för detta. Jag hade inte lika nära kontakt med min farmor som min mormor men det känns tungt nog ändå. Begravningar är alltid jobbiga och gör en ledsen.. :(

Hoppas ni får en underbar dag! :)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar