- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

fredag 6 januari 2012

Stark som en oxe! :)

Ja, nu går styrketräningen bra! Axlar och triceps igår var riktigt skoj! Höjning i vikterna igen och åter tillbaka på mitt max i alla övningar!! :) Känslan är verkligen underbar, precis som när man slår PB i löpning. Att det går bra är helt enkelt kanon för motivationen. :)

Övningarna jag körde igår var:

Axlar
Hantelpress 5 set, PB i reps på maxvikten :)
Flyes för ovansida axlar i cc 4 set, maxvikt
Baksida axlar i cc ( från nedre trissan framåt böjd) 4 set, ny övning så PB ;)
Lyft till hakan med frivändning och militärpress, maxvikt

Triceps
Enarms push-down i cc 4 set
Tricepsstång 4 set PB
Push-down med rak stång i cc 5 set

Imorse började jag dagen med 13 km morgonprommis med Lilleman. Det var kallare ute igen men klart och vindstilla. En riktigt skön runda med andra ord. :)

Efter frukost och mys med Lilleman och P så var det dags för gymet igen. Rygg och mage var det dags för denna gång. Stark här också! Orkade mer chins än nånsin och hade bra styrka och kontakt i alla övningar.

Övningarna jag körde idag var:

Rygg
Latsdrag 3 uppvärmningsset
Chins 3 set
Stångrodd med smalt grepp 4 set
Latsrodd i maskin 4 set
Sittande rodd 4 set
Ryggresningar i maskin 4 set

Mage
Mördarbänken, raka crunches med viktskiva 3 set, utan viktskiva 4 set
Mördarbänken, sneda crunches med viktskiva 3 set, utan viktskiva 4 set

Nu ska jag vila lite innan storhandlingen väntar. Imorgon är det åter dags för ett långpass. Hur långt beror mest på hur kallt de är. Ser ut som de ska va lika kallt som förr veckan och då springer jag nog kortare. Var så obehagligt att andas på slutet av rundan sist. :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar