- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

lördag 14 januari 2012

Långpass & ryggträning

Hej alla glada!

Lördagskväll, bästa kvällen på hela veckan. :) För mig blir det filmmys med familjen som vanligt. Trött och glad efter en dag med mycket träning. :)

Började morgonen med 5 km morgonprommis med Lilleman. Väl hemma svirade jag om och fick i mig lite näring innan jag gav mig ut i kylen. Termometern stod på -4 fast de bara skulle vara -2 enligt SMHI. Bara att köra tänkte jag. :) Tog det väldigt lugnt med tanke på kylen och tog en mindre runda än jag tänkt. Hade inte sprungit där jag sprang idag tidigare men det var allt trevligt och kommer nog bli fler pass av denna runda framöver. Ganska mycket uppför men de är bra att baksida ben får jobba lite också. :) Kände inte av kylan eller andningen alls försen sista 30 minuterna, då sprang jag med motvind och det blåste på ganska bra på slätten. Blev lite tyngre men jag höll som sagt ett lågt tempo och satte ingen press på mig själv. 15,3 km blev rundan och jag var inte alltför sliten när jag kom hem. Vaderna var pigga hela rundan också så de kanske bara var slitna i veckan. :)

Efter en stoor frukost så blev det lite shopping. Träningskläder såklart! ;) Köpte 2 nya kortärmade löpartröjor på rea och även en ny långärmad underställströja till de kalla passen. :) Till lunch blev det en supergod tacobuffe. :)

Nu på eftermiddag så gick jag och P till gymet och körde rygg ihop. Blev ett riktigt bra pass faktiskt. Avslutade med sex tunga set mage i maskin. :)


Nu ligger jag i sängen efter en god middag och snart börjar filkvällen. Underbara lördag! :)

Imorn väntar troligtvis ett nytt löppass, funderar på att köra nästa veckas intervallpass om jag är pigg i bena. Vi får se imorn. :)

Ha en underbar kväll alla! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar