- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

fredag 13 januari 2012

TGIF

Så skönt med fredag! Riktigt trött nu så här i slutet av veckan. Blir ingen direkt sovmorgon imorn heller iof men jag är ändå piggare på något sätt. Visst nån timme extra sömn får jag allt men gillar som sagt att gå upp tidigt och knalla med Lilleman och springa. Det är så fridfullt ute tidiga helgmornar, oftast möter ajg inte en själ försen i slutet av min löprunda. :)

Axlar och triceps igår gick bra, kämpade på och höll samma nivå som förra veckan. :) Tycker torsdagskvällar är bästa träningsdagen, jag är uppåt eftersom det är fredag dagen efter och detta ger mig en massa extra energi. Även om jag ligger lågt på energiintaget nu när jag ska försöka ta ner mig några kilo. Denna vecka har jag gått ner ytterligare 0,6 kg och det är jag nöjd med. Kankse det är ytterligare ett hekto tills imorn, då är jag på min "innan-jul" vikt igen. Utöver detta så ska jag försöka gå ner 2-3 kg till efetrsom jag skulle vilja va något lättare för löpningens skull. Kommer troligtvis förlora lit muskelmass men det får vara så, vill hitta en bra medelnivå på vikten som passar både styrkan och löpningen. :)


Imorse blev det 11,5 km morgonprommis med Lilleman, resten av dagen kommer jag bara vila som vanligt på fredagar. Storhandling i eftermiddag och sedan en tidig kväll innan långpasset imorn bitti. Det ska ju bara bli 1-2 minus imorn bitti mot 5-6 på söndaag så jag får springa långpasset lördag även denna vecka.

Hoppas ni får en underbar dag! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar