- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

tisdag 24 januari 2012

Ond bakdel

Gomorron! :)

Så var det tisdag igen. Snöade rejält på vägen till jobbet. Känns lite skumt att åka i mörkret med helljusen på när det snöar kraftigt. Som om snön trycker en bakåt, känns liksom inte som man kommer framåt på nåt konstigt sätt. Lite obehagligt, fast bara lite. :)  Fram kom jag ju i vilket fall för nu sitter jag här på jobbet. Har en massa jobb framför mig idag men tänkte ägna en liten stund åt er först. :)

Benpassaet igår gick bra. Körde på som vanligt trots att jag vilade från benstyrkan förra veckan.. Det känns redan kan jag lova. Mest i rumpan men det gillar jag. Antar att värken kommer eskalera under dagen, i eftermiddag får jag väl hålla mig i handfatet när jag ska sätta mig på toan. ;) Övningarna jag körde igår var:

Ben
Knäböj 5 set
Utfall med hantlar 4 set
Benspark 4 set
Sittande legcurl 4 set
Tåhävningar 2 x 20 reps

Morgonen började med en smärra försovning (precis som igår, ;) och lite stress innan jag och Lilleman gav oss ut på vår 11,5 km runda. Det var sandat på gångvägarna så inte halt och kankse skönt med ljuset från snön. :) Det enda jag tänker på är hur halt det kommer bli när detta smälter bort.. Har vi tur så spöregnar det för då försvinner det fortast. Ska det var snö så ska de få ligga, annars tycker jag inte det ska komma alls.

Hoppas ni får en fin dag! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar