- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

tisdag 24 januari 2012

Shopping, shopping! :)

Jo, jag har handlat en del löparkläder/ skor/ prylar på sistone. Senaste beställningen lade jag upp igårett par lättviktskor och ett par nya löpartights. Och nej, jag behövde inte tightsen men det var rea. De var så billiga så jag kunde inte hålla mig. Och ja, jag har ett problem! ;) Igår efter min beställning så fick jag avge ett löfte till min sambo om att inte handla några fler träningsskor/kläder/prylar på ett bra tag.. Ha ha! :D

Har ju inte visat mina förra skor, Asics Gel Cumulus 13, som kom för ett litet tag sedan. har inte börjat använda dem än då mina nuvarande Cumulus än så länge känns ok. :) Jag hade tur, snörena var vita istället för gula så de ser inte så mycket ut som AIK som jag trodde. ;)

Om man inte tittar underifrån då, men sulan har jag tänkt att hålla relativt nära marken.. ;)

Mitt senaste tillskott är en GPS pulsklocka som jag velat ha länge nu. Såå trött på att mäta upp rundorna så i fredags köpte jag en Garmin Forerunner 310XT. Har en pulsklocka från polar sedan tidiagre men denna är bra mycket smartare. :) Hade innan forskat runt och läst om de olika alternativen och bestämt mig för att denna borde vara bäst för mig. Stor dispaly så man ser bra, massor med smarta funktioner och 20 timmar batteritid gjorde den helt klart som nr 1 på min lista. :) provade den både i lördags och söndags och den funkade riktigt bra. Hade inte lärt mig alla inställningar till intervallpasset i söndags så det blev lite på måfå men nu har jag pluggat på. Redan lagt in mitt tröskel/snabbdistans för torsdag så det bara är att köra när det är dags. Kanon helt enkelt! :)

Så här ser min nya vän ut! :)

Mitt "soon to be" senaste tillskott i träningskategorin hemma är Asics Gel Tarther 2 som jag efter tips har beställt. Ska vara en lätt men ändå stabil och ganska väldämpad neutral "snabbsko". Ska bli jätteskoj att prova. Köpte herrskon även denna gång för bredden (mina stackars knölars) skull. Hoppas de passar bra till mig och att jag bli snabb som vinden i dem. ;)

Så här ser de ut! Blått är flott har jag hört! ;)

Löpartightsen får ni se på när jag fått hem dem. Om jag nu kan ha dem vill säga, lite som rysk roulette med storlekar på nya märken man inte använt tidigare.. Men jag har som minst XS och som störst S i alla mina träningsbyxor så jag borde ju få plats med röven i dessa då jag beställde S. :) I värsta fall är de för stora men det går alltid att sy in. Värre om de är för små, vill inte springa med en spricka i röven direkt. ;)

Kramar C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar